zaterdag 10 april 2010

WC Finale Heerenveen ~~~ Shani wins again! =D

Vrijdagochtend 12 maart zit ik na een kort nachtje slaap al vroeg vanuit Breda in de trein naar Heerenveen! Dit weekend vind de Worldcupfinale plaats in Thialf en ik ga er 2 dagen heen! Na een goede reis kom op op station Heerenveen aan waar Lisan al is en samen gaan we met de bus naar Thialf! Bij de uitstaphalte zijn we ff de weg kwijt maar na ff een man gevraagd te hebben zijn we er al snel. Er is nog bijna geen rij en we hebben mooi uitzicht over de hele parkeerplaats. Als er dan ff later een tijdje verder iemand in rood jasje opduikt gaan we er op af maar als we dichterbij komen blijkt het een Rus te zijn, vals alarm! Bij ons in de rij staan wat gezellige mannen en ff later komen ook Angeline en nog ff later Edwin eraan. Zo gaan de uurtjes wachten snel voorbij en mogen we rond 3 uur dit X gelijk het stadion in en hoeven we niet nog een X te wachten op de trappen. We gaan weer naar ons vaste plekje op Noord en als Kirsten ff later ook komt zijn we compleet voor vandaag!

Lisan spot al snel Polen inclusief een stomme lat maar ff later komt hele leuke Pool Konrad eraan gelopen met een verrassing voor Lisan waar hij haar al paar dagen geleden heel nieuwsgierig voor had gemaakt. We hadden al allerlei dingen bedacht wat het zou kunnen zijn maar waar hij mee aankwam was mooier dan we ooit hadden kunnen denken! Lisan kreeg een Poolse vlag uit het Olympisch dorp met handtekeningen van alle Polen en een leuk tekstje erop. Supermooi!

De eerste afstand van vandaag is de 500m vrouwen die 'heel verrassend' gewonnen word door Jenny Wolf. Daarna mogen de mannen ook de 500 gaan rijden en er staat een Noor aan de start :O Espen Aarnes Hvammen die een week eerder in Erfurt de 500 in de B-groep had gewonnen en daardoor nu mocht starten. We hebben nog ff snel een bordje voor hem gefabriceerd en hij rijd best goed! En al voor de 3e x op rij wint Jan Smeekens de 500 met 34.99 Daarna de 3000m dames waar ik eigenlijk niks meer van weet. Volgens mij komt Espen een X langs gelopen en bedenk ik dat ik zijn handtekening ook wel op mijn vlag wil! En zo staat er ff later 'EAH' op mijn vlag. Ook Mikael komt een paar X langslopen op weg en terug naar zijn vriendin op west en elke X praten of groeten we ff gezellig! De laatste afstand van de dag is de 1500m mannen met 2 Noren, Mikael rijd in de 3e rit wel een vrij goede race en word uiteindelijk 12e. En als dan de 1 na laatste rit begint staat heel verrassend Kjeld Nuis nog steeds aan de leiding. Wij willen graag dat iemand anders wint maar zijn toch verrast als Denny onder zijn tijd duikt. Die was het hele jaar niet echt goed maar nu opeens toch wel weer. Dan de laatste rit die al zoals zo vaak dit jaar bestaat uit Håvard tegen Shani! Ik hoop op een superrace voor allebei maar helaas word het alleen een superrace voor Shani die weer wint! =) Håvard word pas 6e.

We lopen naar de hal bij de ingang en zien daar opeens Shani's moeder weer en kletsen ff gezellig met haar. Het is en blijft een aparte vrouw maar wel altijd heel aardig!! FF later lopen we ook nog ff langs de achteruitgang waar we Shani nog kunnen feliciteren met zijn Worldcupzege. Verder groeten we onze favo fysio Piet nog en lopen daarna weer ff terug naar de hal. Daar staat nog steeds een vrouw met een Noors vlagje in haar tas alleen te wachten. We hadden haar ook al zien staan toen wij eerst in de hal waren en we dachten dat het mss wel de moeder van Espen was. Angeline en ik gaan samen ff naar haar toen en het blijkt idd Espens moeder te zijn en het is haar 1ste X Thialf en ze vind het geweldig. Daarna gaan we richting station / parkeerplaats. Ik ben van plan om met de trein naar Heerenveen CS te gaan maar die heeft vertraging en dan zou ik de bus naar Groningen gaan missen. Maar gelukkig kan ik met Kirsten en Lisan meerijden die me afzetten op het station. Daar stap ik de bus in naar Groningen en daar aangekomen kan ik kiezen tussen lang wachten op bus die vlakbij me huis stopt of ff wachten op bus maar dan nog half uurtje moeten lopen. Ik besluit voor het laatste te kiezen want loop toch liever dan dat ik wacht en zo ben ik iets voor 12 uur thuis en kruip ik snel me bedje in.

2 opmerkingen:

- zei

Was een leuke dag met een leuk begin van een prachtige verrassing van de Polen, jij weer wat nieuws op je vlag :D en grappig dat het de moeder van Espen was!

angeline zei

Leuk dat Espen je vlag signeerde! :D En ik heb EAH dus op mijn tas! :D De eerste Noor die mijn tas heeft gesigneerd! Volgend seizoen ga ik op jacht naar nog meer Noren handtekeningen ;) Die moeder van Espen was echt heel aardig! :D Zij en haar man kwam ik al eerder op de dag tegen op t station en ze gingen met dezelfde bus mee als ik ;) Jammer dat Havard slecht 6e werd..