vrijdag 2 april 2010

Vancouver! Day 8 ~~~ Going home again....

De wekker gaat vroeg..om 5.15… de lang van de lange terugreis is aangebroken. Ik heb helemaal nog geen zin om naar huis te gaan en dus ook geen zin in de reis maar er zit niks anders op. Na ons aangekleed te hebben is het tijd voor ontbijt. Ik heb nog geen zin om me bergschoenen aan te doen en loop op sokken naar de ontbijtzaal. Maar dat is blijkbaar niet toegestaan want ik word weggestuurd door een vrouw daar. Dan toch maar me schoenen aan en net als op de heenweg ga ik weer een lekkere wafel maken! Dan met shuttlebusje op weg naar het vliegveld waar we elektronisch onze bagage inchecken en zo hoeven we niet in een hele lange rij te staan! Dan door de douane wat een beetje een chaos is maar gelukkig zijn we mooi op tijd.




En eenmaal gescand hebben we nog wat tijd over en kijken wat rond in een souvenirshop met ook nog Vancouver spulletjes. Maar als herinnering van mijn korte verblijf in de VS besluit ik een Seattle mok te kopen. Dan mogen we boarden en het vliegtuig zit echt propvol. Wij zijn 1 van de eersten die er in zitten en hebben wel lol om hoe sommige mensen hun bagage proberen op te bergen in de vakken. Als we eenmaal in de lucht zijn besluiten we een snackbox te bestellen en ik begin met het kijken naar een film maar die is nogal saai. Ik slaap nog wat en veel meer heb ik volgens mij niet gedaan en zo landen we 4 uur later op Chicago.

Daar is het een paar uur wachten voordat we echt richting Nederland vliegen en we besluiten wat eten te gaan zoeken. We ontdekken een foodcourt en ik koop een gerecht met rijst en daarna nog een smoothie. Helaas is deze lang niet zo goed als die in Vancouver. We vermaken ons verder wat met mensen kijken en verhuizen wat later naar wat stoelen bij de gate. Ik ga nog ff op zoek naar batterijen voor me MP3 en wat snoep en koop ook nog wat lippenbalsum en een Amerikaanse OS krant. Dan is het tijd om te boarden en begint de lange vlucht. De tijd gaat voor mijn gevoel echt heel langzaam en op het satellietkaartje duurt het tijden voordat we boven de oceaan zijn. Maar we hebben iets om ons mee te maken en dat is een hilarische steward die van ons de naam ''Horst'' krijgt. Het is een Amerikaan die ook wat Nederlands kan en elke X als hij weer wat omroept of langs komt liggen we dubbel. Het lukt me ook nog een beetje om te slapen en als we dan eindelijk geland zijn, zijn we heeeeeeeel benieuwd naar de uitslag van de 1500m die startte toen ons vliegtuig opsteeg. We zetten alle3 iets eerder dan toegestaan onze foon aan en als bij Lisan dan als eerst een smsje binnenkomt komt er een WTF!! Tuitert?!?!? Die volgens mij in het hele vliegtuig te horen is. Er waren veel kanshebbers voor het goud maat Tuitert had ik echt niet verwacht! Ik ben heeeeeeeeel blij met de nr.3, Håvard!!! Heeft hij iig een Olympische medaille!!


Onze bagage komt gelukkig vrij snel en ook de douane zijn we snel gepasseerd en zo staan we opeens echt weer op Nederlandse bodem. Kirsten word opgehaald door haar vriend en Lisan en ik vervolgen onze reis met de trein. Dit gaat niet helemaal soepel want de trein schiphol-Utrecht rijdt niet dus we moeten omreizen via Amsterdam CS. Daar aangekomen wordt omgeroepen dat de trein richting Den Bosch niet verder rijd dan Utrecht.. Ik twijfel ff wat ik doe en besluit toch gezellig met Lisan mee te reizen en dan te hopen dat de problemen snel zijn opgelost. En als we een tijdje onderweg zijn word er omgeroepen dat deze trein weer gewoon verder rijd naar Den Bosch! In Utrecht neem ik afscheid van Lisan en na overstappen in Den Bosch en nog wat eten kopen bij de AH to Go ben ik rond 1 uur weer op me kamer in Breda!

Het was altijd al een droom van mij om naar de OS te gaan en die was nu uitgekomen! Het was echt geweldig!!!!! Ik heb er daar echt van genoten en achteraf ging ik me pas echt realiseren dat ik echt erbij was geweest!

1 opmerking:

- zei

It was AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!! En Horst was geweldig!!!