vrijdag 2 april 2010

Vancouver! Day 6 ~~~ Walking around!

Na weer een heerlijk ontbijt gaan Kirsten en Lisan vandaag rondfietsen en Wendy en ik gaan de stad eens wat verder bekijken dan alleen downtown!


We gaan weer met de skytrain en stappen eerst uit bij BC place om eens te kijken wat daar verder nog allemaal te zien is. We zien een heeele lange rij voor een deur staan en zien al snel dat dit de rij voor het Sochi huis is. Dat is ons die lange rij niet waard en we gaan naar het naastgelegen Right to Play house wat leuk opgezet is! Langs het water lopen we verder en zien aan de overkant weer het Olympisch dorp liggen. Daarna lopen we langs de ticket office waar tot onze verbazing helemaal geen rij voor staat en Wendy komt op het idee om eens te kijken of er nog kaartjes beschikbaar zijn voor de victory ceremony van die avond. Die zijn er nog en we sms-n/bellen gelijk Kirsten en Lisan die gelukkig snel reageren en na ook een pinautomaat gevonden te hebben kunnen Kirsten, Lisan en ik vanavond de victory ceremony gaan meemaken met o.a. Shani die zijn gouden medaille krijgt! Ik had er niet meer op gerekend dat ik dit nog zou meemaken dus dat is een leuke verrassing!

We lopen verder richting de wijk Yaletown waar het erg gezellig is met allemaal kraampjes op straat en muziek. Ondertussen heb ik wel dorst gekregen en zie een leuk kraampje met bijzondere ijsthee en als je daar iets koopt mag je ook aan een rad draaien en krijg je een prijs. Dat vind ik altijd wel leuk en zo heb ik ff later een leuk tasje! Bij een winkeltje waar we daarna ff binnen kijken word er schaatsen uitgezonden, de 1000m vrouwen. We blijven ff kijken en zijn wel benieuwd wie tot nu toe de snelste tijd heeft gereden! Dan verschijnt Hege in beeld en blijkt dat zij aan de leiding gaat! Verrassend maar erg leuk! Verder lopend komen we weer in downtown uit en beginnen we aan een zoektocht naar het supermooie Canada vest waar iedereen hier in rondloopt. We lopen door verschillende winkels, vragen verschillende mensen maar echt overal blijkt het uitverkocht. Alleen kleine kindermaatjes of grote mannenmaten zijn nog beschikbaar. In een winkelcentrum zien we wel weer een TV en inmiddels is de 1000m bijna afgelopen en kijken we de laatste ritten nog ff. Uiteindelijk wint ''schoonzus''(al wisten we dat toen nog niet) Nesbitt met 0.02 voorsprong op Annette Gerritsen en ook brons gaat naar Nederland met Laurine van Riessen! Hege word uiteindelijk 10e, echt supergoed!


We besluiten met de skytrain naar Granville Island te gaan om daar ook nog ff rond te kijken. Het is een grappig eiland met allemaal houten gebouwen in vrolijke kleuren. In 1 van de gebouwen zijn allemaal kraampjes en bij 1 daarvan kopen we allebei een flesje maplesirup in een mooi map Ik kan er niet zo lang blijven want moet op tijd weer bij BC place zijn voor de victory ceremony. Als ik weer op weg ben naar de skytrainhalte belt Wendy dat ze nu Vancouverkaartjes tegenkomt waar ik naar op zoek was, met een OS logo erop! Ik ren snel terug, kies verschillende kaartjes uit, reken af en ga weer terug naar de halte. De reis gaat met 2x overstappen toch erg snel en zo ben ik mooi op tijd bij BC place waar een paar minuten later Kirsten en Lisan ook aankomen. We gaan in de rij staan en nadat we de scan gepasseerd zijn mogen we het supergrote BC stadium in! We hebben geen idee waar we heen moeten voor onze stoelen dus vragen het aan 1 van de vele vriendelijke vrijwilligers die hier rondlopen. Zo vinden we onze stoel al snel en hebben, naast een paal die wat irritant in ons gezichtsveld staat, een mooi uitzicht op het podium! FF later word dat uitzicht wat verpest door een man met een hele hoge hoed maar als Lisan daar een vrijwilliger ff op attendeert zet hij hem gelukkig af.
Voordat de verschillende medailles uitgereikt worden is er eerst een voorstelling van 1 van de provincies van Canada. Vandaag is het Prince Edward Island en op het begin is het best leuk en interessant maar ff later lijkt er geen einde aan te komen en hebben we toch wel zin in de echte victory ceremony! In totaal zien we 8 medaille uitreikingen, 4 live hier en 4 vanuit Whistler die we zien op grote tv-schermen! Ik vind het heel leuk om zo alles van Shani's goud ''mee te maken'' en daarnaast is het ook een leuke avond voor mij met 2 Noren die ook goud hebben gewonnen! We zien met Annette Gerritsen en Laurine van Riessen ook nog 2 Nederlanders en de flying tomato Shaun White. Helaas kan ik van dit alles geen foto's en filmpjes maken want al me batterijen zijn opeens leeg... maar het was allemaal supermooi! Na de medaille uitreikingen komt er nog een optreden van Hadley maar daar besluiten we niet meer naar te gaan kijken. Kirsten en Lisan gaan terug naar de B&B en downtown zie ik Wendy weer en gaan we in de rij staan voor de Olympic Store. Daar moeten we toch ook echt nog ff heen! De store is echt supergroot met heeeel veel spullen en we lopen er tijden rond totdat we uiteindelijk keuze kunnen maken wat we willen hebben. Ik koop een blauw vest met Vancouverlogo, een grote 'speedskating' magneet en een Quatschi keycoard voor mezelf en daarnaast nog wat kleine dingetjes voor me ouders en zusje!

Daarna gaan wij ook terug naar de B&B en koop ik onderweg nog wat pizza want echt avondeten had ik nog niet gehad. Bij Holdom wachten we dit X ff op de bus en zo zijn we rond 12 uur weer thuis en na nog ff internet gechecked te hebben gaan we snel slapen.

2 opmerkingen:

- zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
- zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.