maandag 17 mei 2010

Norge! dag 2 ~ Tilbake på Geilo!

Na een paar uur lekker geslapen te hebben word ik rond half 10 weer wakker. Ik zet de TV aan en 1 van de eerste dingen die ik zie het sportnieuws met daarin Peter Mueller... leuk... ;) Na een lekkere douche ga ik op weg naar het centrum. Het voelt niet dat het alweer 8 maanden geleden was dat ik hier vertrok en ik voel me gelijk weer thuis! Eerst ga ik naar de bakker maar die is helaas gesloten. Dan maar bij de COOP wat broodjes kopen die ik daarna buiten lekker opeet. Hierna wil ik bij de turistinfo wat folders voor Angeline halen, die in augustus naar Geilo gaat, maar helaas is die vanwege verbouwing gesloten. Alle andere winkels zijn wel geopend en ik kijk overal weer even rond! Veel veranderd is er niet maar dat is ook wel weer leuk!


Opeens zie ik op de parkeerplaats de auto van Tove, 1 van me collega's van vorig jaar staan. Eerst wacht ik buiten maar ff later zie ik haar en Pål, mijn baas vorig jaar, in een winkel staan en loop naar ze toe. Erg leuk om ze weer te zien!! We spreken af dat we een uurtje later bij een café wat gaan drinken. Dat kom goed uit want ik heb over 10 minuten afgesproken met Kjell, de ijsman uit Hol. Hij heeft nog 2 HOL supporterstruien zodat we als Nederlandse fanclub van Håvard, Hege en Chris allemaal een trui hebben en ik heb nog een cadeautje voor hem. Het is erg gezellig om hem weer te zien en we praten een hele tijd over de schaatsers uit HOL. Hij heeft altijd wel leuke (inside) dingen over hun te vertellen. Ook spreken we af dat we elkaar iig volgend jaar op het WK Afstanden in Inzell weer zien. Dan moet hij weer aan het werk en ga ik naar het café en komen Pål en Tove er ook snel aan. Het is inmiddels lekker weer en we gaan buiten op het terras zitten. Het is ook erg gezellig hun weer te spreken en we kletsen over wat ik nu doe, hoe de winter hier was verlopen, Vancouver, de tandems en nog meer. Daarna gaan hun weer verder winkelen en ga ik weer terug naar het hotel. Ik ben nog wel moe van een nacht met weinig slaap en kijk wat TV.

Daar rust ik wel van uit en het word buiten steeds mooier weer dus besluit weer naar buiten te gaan. Bij de receptie kom ik meisje tegen die er vorig jaar ook werkte en ook met haar praat ik ff gezellig. Ik heb zin om een wandeling te gaan maken en besluit naar Ustedalsfjorden te gaan. Vorig jaar heb ik daar al omheen gelanglauft en gefietst maar gewandeld nog niet. Er ligt nog heel veel sneeuw en het is er supermooi en stil. Het hele fjord rond wandelen is wat te ver voor nu nog dus steek halverwege via wat bruggetjes en eilandjes over en ga weer naar het centrum. Daar koop ik nog wat meer eten en drinken en besluit bij restaurant Capri te gaan eten. Het enige betaalbare restaurant in Geilo en ik zag toevallig een bekende ober daar buiten lopen. Vorig jaar toen Lisan, Kirsten en Wendy mij op kwamen zoeken waren we naar de karaoke avond in de Off pist gegaan en was hij de DJ. We moesten toen ook een naam verzinnen voor onze groep en dat werd ''Kapsel'' geïnspireerd door zijn afro-kapsel maar dat weet hij niet :P Hij begroet me vrolijk en is dat de rest van de avond ook al weet ik nie of dat is omdat ie mij herkent ;) Het is wel lastig een keuze te maken wat ik wil gaan eten maar besluit uiteindelijk voor pytt i panna (een Zweeds gerecht) te gaan omdat ik dat in Nederland niet kan eten. Het smaakt erg goed! Na afgerekend te hebben loop ik weer terug naar het hotel waar ik mijn reisverslag bijwerk, nog even ga internetten en dan lekker slapen! Het was erg leuke en vooral erg gezellige dag geweest met allemaal bekenden die ik weer tegenkwam!

2 opmerkingen:

- zei

KAPSEL!!!!!!!!! :D :D Zo grappig!! je hebt al meteen allemaal bekenden gezien :D Echt cool! En leuk dat je gewandeld hebt rondom Ustedalsfjorden

angeline zei

Hahaha toen ik dat bericht las, wist ik dat Lisan's eerste woord KAPSEL zou zijn :LOL: Grappig dat je hem weer hebt gezien! :D Ook erg leuk dat je nog veel meer bekenden hebt gezien en gezellig hebt bijgekletst, waaronder de ijsmeester! :D Wat een 'leuke' manier van wakker worden trouwens..tegen zo'n kop aan kijken haha ;)