maandag 17 mei 2010

Norge! dag 3 ~ Snow, wind, sun and fun!

Vandaag slaap ik lekker uit en als ik de gordijnen opendoe zie ik een strakblauwe lucht en de zon! Heerlijk weer om weer te gaan wandelen en van de prachtige natuur hier te genieten!

Na wat broodjes gegeten te hebben ga ik dan ook op weg. Ik besluit richting Havsdalen en dan verder richting Prestholt te gaan lopen. Vorig jaar ben ik daar wel lopend en op de fiets geweest en heb ik er nog een paar uur geskied en ik vond het daar erg mooi! Eerst loop ik een stukje langs de gewone weg richting het skigebied maar op een splitsing ga ik de andere kant op en verder over een onverharde weg, al zie je nu alleen maar sneeuw. De zon schijnt heerlijk en ik geniet van de stilte, de sneeuw en de mooie uitzichten! Ergens ga ik de verkeerde kant op en kom dan op een skipiste terecht. Hier ga ik wel ff zitten en eet en drink wat en ga dan weer een stukje terug en dan de goede weg in. Af en toe kom ik wat langlaufers tegen, daarvoor ligt er nog genoeg sneeuw! Helaas kan ik dat niet gaan doen omdat alle skiverhuur wel gesloten zijn. Maar wandelen is ook leuk. Ik maak veel foto's en als ik al heel eind gewandeld heb besluit ik weer om te keren. Een stukje verderop vind ik een beschut plekje en ga ff liggen in de zon. Na ruim 3 uur ben ik weer terug bij het hotel waar nu een ander meisje die ik nog ken achter de receptie staat en is leuk haar weer ff te spreken! Ik heb zin om nog meer van de zon te gaan genieten en ga buiten bij ''Sofia's'' op het terras zitten met een boek en muziek.

Ik bestel wat drinken en een muffin en wil dat allemaal mee naar buiten nemen maar dat is wat veel. Een jongen van de bar helpt mij maar alsnog laat ik de theemok op de grond in stukken vallen.. oeps! De jongen van de bar kan er wel om lachen en brengt me een nieuwe beker. Zo zit ik een hele tijd heerlijk op het terras en na later ook nog een warme chocomel gedronken te hebben ga ik weer naar binnen als het toch wat koud word. Daar ga ik wat internetten en ontdek een online versie van skype. Een tijdje later begin ik wel trek te krijgen en besluit weer naar Capri te gaan. Helaas is de leuke ober er nu niet maar degene die ik nu heb is ook aardig. Ik ga nu voor een pizza calzone die ook erg goed smaakt! Weer terug in het hotel neem ik een lekkere douche en ga daarna in de lobby wat thee drinken, lezen, mijn reisverslag bijwerken en weer ff internetten. FF na twaalf uur ga ik weer terug naar me kamer en bel Wendy om haar te feliciteren met haar verjaardag! Na nog even gezellig met haar gekletst te hebben ga ik lekker slapen.

2 opmerkingen:

- zei

Slimmerd,met die mok :P Klinkt weer als een leuke dag en echt prachtig weer daar ja :D

angeline zei

Wat een prachtig uitzicht lijkt me dat zo met die sneeuw!! :D Van zo'n uitzicht kun je lekker genieten op een terrasje! :D Leuk dat je nog een online versie van Skype ontdekte ;) Jammer dat de skiverhuur dicht was, anders had je ook mooi nog ff kunnen langlaufen.