dinsdag 18 mei 2010

Norge! dag 4 ~ på tur til Kikut!

Na weer lekker geslapen te hebben sta ik zondag rond 9.30 op. Door de gordijnen zie ik de zon al schijnen en als ik ze opendoe zie ik alleen maar blauwe lucht! Perfect voor wat ik vandaag wil gaan doen, een wandeling naar Kikut! Een gedeelte van Geilo bovenop 1 van de bergen.

Na ontbeten te hebben loop ik eerst naar het centrum waar ik ff moet wachten tot de MIX kiosk open gaat. Daar koop ik nog een flesje Urge, kvikklunsj en een krant en dan ga ik op weg naar Kikut. Er loopt een autoweg heen maar ook een oude onverharde weg en die neem ik. Na een tijdje lopen kom ik op een splitsing en gaat er ook een route verder over een langlaufloipe. Die neem ik en even later heb ik een prachtig uitzicht over het skigebied en verderop Hallingskarvet. Er is ook een lange sneeuwmuur die perfect als bankje gebruikt kan worden dus tijd voor een pauze! Zo geniet ik een hele tijd van de zon, het uitzicht en de stilte. Het enigste wat ik hoor zijn skiërs op de piste maar dat is een mooi geluid. Na wat gegeten te hebben ga ik weer verder en opeens kom ik op een skipiste uit. Mijn favoriete skipiste van vorig jaar! Er is niemand meer hier en er zijn al allemaal wagensporen o.i.d. op de piste en ik besluit daarover naar boven te lopen. En zo sta ik even later op Kikuttoppen op 1070m! Heel apart om hier nu helemaal alleen te zijn maar erg mooi! De picknickbankjes staan er nog gewoon en ik ga de krant lezen. Nadat ik die uit heb kijk ik nog eens goed om me heen en ga dan weer terug richting Geilo.

Nu wil ik helemaal over de oude weg maar het duurt ff voordat ik die gevonden heb. Na een stukje door diepe sneeuw kom ik er uiteindelijk en weer in Geilo aangekomen heb ik zin in ''softis med sjokoladestrø'' Dat heb ik wel verdiend na deze wandeling vind ik. Het smaakt heerlijk en weer bij het hotel aangekomen ga ik nog ff internetten en neem dan een douche. Daarna ben ik opeens erg moe en ga tijdje lekker op bed liggen wat tv kijken. Ik heb dan eigenlijk geen zin meer om op te staan maar begin wel trek te krijgen dus besluit weer naar Capri te gaan. Het alternatief is 'pølser' bij de benzinepomp maar daar heb ik toch niet zo'n zin in. Bij Capri wordt ik weer bediend door de zelfde ober als gister en neem nu een salade met kip. Deze is echt superlekker met o.a. mais, sla, banaan, komkommer en een heerlijke saus. Net als gister heb ik vandaag ook weer plaats uitgezocht bij het raam zodat ik uitzicht heb op de rotonde en parkeerplaats. Blijft leuk om mensen te kijken.

Weer aangekomen in het hotel ga ik nog wat tv kijken op mijn kamer en daarna nog wat thee drinken in de lobby en internetten. En dan zit mijn weekend Geilo er alweer bijna op! Het was kort maar het was geweldig om weer een paar dagen hier te zijn en ik kom zeker nog heel vaak weer terug!


2 opmerkingen:

- zei

Klinkt weer als een geweldige en leuke wandeling :D Echt apart ja om alleen in Kikut te zijn maar het ziet er weer mooi uit!

angeline zei

Waaauw die foto's..Schitterende omgeving!! :D Ik wou dat het morgen 25 augustus was haha :P Echt leuk zo'n wandeling! Daar kun je heel wat mooie foto's maken! :D Ben erg benieuwd naar Kikut ;) Als ik er ben is t dan wel groen, maar lijkt me sowieso erg mooi! :D Grappig om al die namen van typisch Noorse snacks e.d. te horen. Heb geen flauw idee wat t allemaal is, mja daar kom ik ws nog wel achter :P Polser had je me vorig jaar nog uitgelegd ;)