zondag 23 mei 2010

Norge! dag 5 ~ En trivelig dag =)

De laatste dag in Geilo slaap ik ook nog lekker uit tot 10 uur en ga dan even ontbijten en alles inpakken. Het is weer een mooie dag en ik besluit al te gaan uitchecken zodat ik nog even van de zon kan genieten! Bij de receptie staat nu weer een ander meisje die ik ook nog ken en ook met haar klets ik nog even gezellig. Het is wel raar om alleen maar mijn sleutel in te leveren en dat het dan in orde is. Ik had namelijk de kamer gratis gekregen van Høve Støtt, mijn stageplaats vorig jaar. Met mijn spullen loop ik naar het station en daar zie ik Kenneth, 1 van mijn collega's vorig jaar, druk bezig met de sparks (trapslee) op een kar zetten. Erg leuk om hem ook weer te zien en gezellig te praten! Hij zegt dat ik mijn bagage wel even in het kantoor kan zetten. Dat vind ik wel een goed idee en zo kan ik het nieuwe kantoor ook bekijken! Het ziet er erg mooi uit en als ik ff aan het rondkijken ben komt Tove ook binnen. Ze vraagt of ik zin heb om mee te lunchen hier. Dat lijkt me erg gezellig want hierna duurt het toch weer een tijdje voordat ik ze weer zie. Het dienblad met Nederlands motief wat ik vorig jaar cadeau had gegeven komt tevoorschijn en zo is dit een leuke afsluiting van mijn weekend Geilo! Na de lunch duurt het nog een uurtje voordat mijn trein gaat en ik ga nog ff naar het centrum om lege flessen in te leveren en een cadeautje voor mijn moeders verjaardag te kopen. Daarna neem ik echt afscheid van Tove en Kenneth en stap de trein in.

De trein brengt me weer naar Oslo en tijdens de 4.5 dat dat duurt vermaak ik me met naar buiten kijken en muziek luisteren. Ik doe ook nog een poging tot lezen maar daarop kan ik me niet concentreren. Om half 6 kom ik op Oslo sentral stasjon aan en staat Håkon al op het perron op mij te wachten =) We lopen naar het busstation maar zien daar dat het nog 2o min. duurt voordat de goede bus komt. Dan op weg naar de tram en na een stukje rennen halen we die nog net. De tram rijdt door een heel stuk Oslo en onderweg vertelt Håkon interessante dingetjes over de dinge die we passeren. Leuk om zo weer wat meer over de stad te weten te komen!Aangekomen bij de laatste halte stappen we uit en is het nog een stukje lopen naar zijn huis. Die ziet er van de buitenkant al erg mooi uit met veel hout! Binnen aangekomen zijn zijn ouders ook allebei al thuis en ik vind het gelijk hele aardige mensen en voel me gelijk ''thuis''. Het duurt nog even voordat het eten klaar is en met Håkon begin ik aan een spel monopoly. Het is een oud spel met alleen maar straten uit Oslo. Het was lang geleden dat ik nog monopoly gespeeld had en was grappig om nu een andere versie te spelen! Na even gespeeld te hebben is het eten klaar. Op tafel staat vlees van een groot (Noors) dier, eland! Nog nooit eerder gehad maar het smaakt goed! Tijdens het eten praten we gezellig over van alles en nog wat , in het Noors, en dat gaat goed.

Daarna gaan Håkon en ik weer verder met het monopolyspel. Eerst gaat het een tijdje erg goed met mij en heb ik wel veel geluk maar daarna kom ik een paar keer op hotels en verlies ik uiteindelijk ;) Na op google maps even opgezocht te hebben waar alle straten liggen gaan we weer verder met spelletjes spelen. Nu gomoku/5 op een rij. Op papier is het toch wat anders dan online maar ook leuk. Ik verlies wel weer alle spelletjes maar dat ben ik wel gewend. Dan is het alweer vrij laat en tijd om te gaan slapen. Het was weer een gezellige avond geweest! =)

2 opmerkingen:

- zei

Klinkt als een leuke dag :D Grappig ja dat je niets hoefde te betalen, moet wel raar overkomen maar ook wel weer handig ;) en grappig dat monopolyspel!

angeline zei

Lijkt me idd apart om niet te hoeven betalen, maar wel een fijn gevoel hehe :)Echt leuk dat de ouders van Hakon zulke aardige mensen zijn en fijn dat je je er meteen thuis voelde! :D Grappig dat je nu es eland kon proberen! :) Weer heel wat anders dan wat hier de dagelijkse kost is ;)