zaterdag 13 augustus 2011

Norge! Dag 1 ~~~ Breda - Trondheim

Ongeveer 2 maanden geleden nodigden Håkons ouders mij en Håkon uit om mee te gaan met hun op vakantie. Ze hadden een mooie reis bedacht, eerst naar Trondheim en dan met een schip (Hurtigruten) een stuk langs de Noorse kust varen. Na 2-3 dagen op zee weer van boord en dan met de auto naar Fauske rijden waar opa een huis heeft om daar vervolgens een tijdje te blijven. Het leek mij gelijk een erg mooie reis en na even goed nadenken en een dag twijfelen besloot ik mee te gaan! Al snel waren alle tickets geboekt en was het aftellen!


Vrijdag 29 juli is het zover, met de trein ga ik naar Schiphol en vlieg ik naar Gardermoen (vliegveld van Oslo). Na lang wachten op de bagage, beetje frustrerend als je weet dat Håkon een paar meter verderop staat, kan ik uiteindelijk verder lopen. Al snel zien Håkon en ik elkaar en na een korte knuffel moeten we weer doorlopen want al snel zou het vliegtuig naar Trondheim gaan vertrekken. Bij de bagage drop staan Håkons ouders al te wachten en na nog ff wat eten/drinken kunnen we boarden. Na een vlucht van 55 min. en een bijna net zo lange busrit komen we dan in het centrum van Trondheim aan. Leuk om hier weer te zijn nadat ik er in 2009 een lang weekend was geweest. Het is een erg leuke stad! Na nog een stukje lopen komen we bij ons hotel aan en relaxen we wat op onze mooie kamer. Een paar uur later is het tijd om wat te gaan eten en dit doen we bij een mooi restaurant waar Håkon en zijn ouders vorig jaar ook al geweest waren. Als voorgerecht bestel ik asperges met een saus en als hoofdgerecht vis met groente en aardappels. Beide gerechten smaken heerlijk en dat doet ook de wijn. En als we dan uitgegeten zijn ben ik blij dat het hotel niet heel ver lopen is en ik snel op bed kan neerploffen ;) Helaas slaap ik niet echt goed maar wakker worden naast je lief blijft fijn ;)

2 opmerkingen:

- zei

Ik ga even een stomme vraag stellen, was jij niet in 2009 in Trondheim geweest? ;) Klinkt iig als een veelbelovende reis! Lisan

aukje zei

Je hebt helemaal gelijk ;) raak soms beetje in de war met de jaartallen :$ Heb het ff aangepast =)