dinsdag 16 augustus 2011

Norge! Dag 2 ~~~ Trondheim - Hurtigruten

Rond 9 uur staan we echt op en lopen we naar de eetzaal waar er een uitgebreid ontbijtbuffet klaar staat! Na een paar lekkere broodjes besluiten we nog even een rondje door de stad te wandelen. Ik herken wel veel mooie dingen van mijn bezoek in 2009 maar een straat met veel houten huizen (mijn favoriete soort huis) is nieuw voor mij! Weer aangekomen bij het hotel is het tijd om de spullen te pakken en gaan we met een taxi naar de haven. Daar ligt de MS Vesterålen, één van de hurtigruten schepen, al aangemeerd en snel gaan we aan boord. Dit zal ons verblijf zijn voor de komende 2 dagen/nachten!



Het schip is niet heel groot maar toch is het even zoeken naar onze hut. Na wat heen en weer en op en neer lopen vinden we hem. Het is een kleine maar knusse hut aan de achterkant van het schip met een raampje! Nu we in de hut zijn is onze volgende 'uitdaging' het uitvinden van hoe we de bank in een bed kunnen veranderen en het andere bed kunnen uitklappen. Na het bestuderen van de constructie en wat proberen, weten we hoe we die avond kunnen gaan slapen ;) Dan is het tijd om de hut alweer te verlaten en naar het dek te gaan zodat we kunnen zien hoe we de haven uitvaren. Het is lekker weer en we blijven een tijd buiten zitten en genieten van het mooie uitzicht! Rond 2 uur gaan we weer naar binnen om te gaan lunchen. Het is een lunch in buffetvorm en er is heel veel keus! Ik maak zelf een salade met verschillende groenten en eet nog wat brood en als 'dessert' een klein stukje taart en vruchtjes.


De rest van de middag zitten we buiten, in het overdekte panoramacafé of in onze hut en zien veel rotsen en bergen voorbij komen! Heerlijk relaxen zo ;) Rond 8 uur gaan we weer naar het restaurant, nu voor het diner. Dit bestaat elke dag uit traditionele lokale/Noorse gerechten! Vandaag staat er bloemkoolsoep, forel en chocoladecake op het menu! Het smaakt allemaal heerlijk en tijdens het dessert drinken we er nog een heerlijke dessertwijn bij. Deze doet mij erg denken aan de wijn die wij (Wendy, Kirsten en ik) ooit gratis hebben gekregen in een restaurant in Turijn ;) Tijdens het diner komen we aan in de eerste haven na Trondheim, Rørvik! Hier blijven we een half uur liggen en varen dan weer verder. Wij drinken nog een kopje koffie/thee in het panoramacafé en spelen wat kaartspelletjes. Dan is het tijd om te gaan slapen en we zijn een beetje bang of we wel goed zullen slapen want het is nogal lawaaiig in onze hut met motorgeluiden..


1 opmerking:

- zei

Wow...wat een lange tocht! Forel zou niets voor mij zijn :P En heb je maar 1 dessert genomen bij je lunch :o valt me van je tegen :P Lisan (ja sorry ik heb een anoniem account dus ik moet overal m'n naam achter zetten)